Interjúkötet a mai magyar zenepedagógia legnagyobb alakjairól

Zene

 

(MTI) - "Nem vagyunk elkényeztetve zenei tárgyú könyvekben, főleg olyanokban nem, amelyek oktatási témájúak" - mondta a bemutatón Zelinka Tamás zenepedagógus, az esemény moderátora. "Annak a generációnak az iskolateremtői szólalnak meg a könyvben, akik pályájukat az ötvenes években kezdték, és magas színvonalú művészi, tudományos és oktatói munkájuk eredményeként zenepedagógusok generációit nevelték fel. Ők a mai napig meghatározó egyéniségei a magyar zeneoktatásnak az alapfoktól a felsőfokig" - emelte ki Fehér Anikó.

 
A beszélgetésekben az oktatók felidézik pályájuk alakulásának jelentős mérföldköveit, vallanak zenepedagógiai munkájukról és megosztják az olvasóval gondolataikat a magyar zenepedagógia jelenlegi helyzetéről és az általuk elképzelt jövőjéről is. A pedagógusok olyan személyes arcukat is megmutatják, amellyel eddig a hozzájuk közelállókon kívül nem sokan találkozhattak.
 
A szerző másik kiadványa, a Mi vagyunk a rózsák? című kötet A magyar népzene alapvetései alcímet viseli. A tanulmány 125 magyar népdalt tartalmaz, amelyeken keresztül nagy vonalakban megismerhető a magyar népdal mind szerkezetileg, mind lényegileg. "Ez nem egy hiánypótló kiadvány, hiszen számos hasonló létezik, ebben inkább azt foglaltam össze, amit nekem jelent a népzene" - vallott kötetéről Fehér Anikó.
 
A gyűjtéshez tartozik egy 100 zeneszámot tartalmazó hangzóanyag, amelynek a fele eredeti előadásmódban szólaltatja meg a dalokat, fele pedig mai előadók, a Zeneakadémia népzene előadóművész szakos hallgatói és Fehér Anikó tolmácsolásában szólal meg.