John Zorn és Regina Carter "zseni díjat" kapott

Zene

John Zorn a New York-i avantgárd zenei szcéna kiemelkedő alakja. Jazz szaxofonos, kortárs zeneszerző, klezmer muzsikus ? hogy csak néhány műfajt említsünk, amiben érintett -, de leginkább egy rendkívüli zenei nyitottsággal rendelkező, kísérletező kedvű művész, aki az improvizációt, amint azt idén májusban Budapesten is bizonyította, új szintekre emeli. Tzadik nevű lemezkiadójával a lehető legnagyobb szabadságot akarja művésztársai számára nyújtani, így az alkotások ?piacképessége? egyáltalán nem szempont. Regina Carter klasszikus hegedűművésznek indult, Detroitban négy évesen a Suzuki-módszerrel kezdett tanulni, majd pár évvel később Itzhak Perlmann és Yehudi Menuhin mesterkurzusain is részt vett. Azonban Jean Luc Ponty és Noel Pointer lemezei, valamint Stephane Grapelli élő koncertjének hatására a jazz felé fordult. Mára az egyik legnépszerűbb jazz hegedűssé vált, zenei nyitottsága folytán olyan előadókkal dolgozott együtt, mint Wynton Marsalis, Billy Joel vagy éppen Dolly Parton. Legutóbbi albumán, a Paganini: After a Dream-en az ördög hegedűsének 1743-ban készített hangszerén játszik.