A jövő évi programból kapott ízelítőt a Bregenzi Fesztivál közönsége

Zene

(MTI) - A Bregenzi Fesztivál közönsége hétfő este hallhatta a szerte Európában népszerű fiatal orosz karmester, Dmitrij Jurovszkij vezényletével, a Bécsi Szimfonikusok előadásában a Concrete című Weir-kompozíciót. Az előadáson a fesztivál rezidens kórusa, a Prágai Filharmonikusok Énekkara is közreműködött. A műfajilag motettaként meghatározott alkotásban Rufus Beck volt a beszélő.
    

judithweir.jpg
Judith Weir

A darab Judith Weir szeretett Londonjának két megrendítő katasztrófáját idézi fel, az 1644-es tűzvészt és az 1940-es pusztító német légitámadást, s a város megújulásra kész erejét reprezentálja.
    

A mű előadása hatásos próbája volt annak, vajon hogy fogadja majd a fesztiválközönség 2011. július 21-én a komponista csaknem kész új műve, a Hullámvasút című opera bemutatóját, amelyet a Covent Gardennel együttműködve visznek színre. Az opera alapjául egy szicíliai népmese szolgál, amelynek hősnője egy fiatal lány, aki elszegényedett családja boldogságát próbálja visszaszerezni.
    
Az 56 éves Judith Weir első mestere Sir John Tavener brit kortárs komponista volt, de tanult Robin Holloway-nél is a Cambridge-i King's College-ban. The Black Spider című első (egyfelvonásos) színpadi művét Canterburyben mutatták be 1985-ben.
    
Első egész estés operáját, A Night at the Chinese Opera című művet a Kenti Opera játszotta. The Vanishing Bridegroom (1990) és Blond Eckbert (1994) című darabjait pedig az English National Operában vitték színre. Két rangos felkérést is kapott: Jessye Normannek írta a woman.life.songot (2000) és Sir Simon Rattle-nek a We are Shadows-t.
    
Judith Weir 1995 és 2000 között művészeti vezetője volt az egyik legrangosabb londoni zenei eseménysorozatnak, a Spitalfields Fesztiválnak, és szorosan együttműködött a Birminghami Szimfonikus Zenekarral.