Majdnem három évszázad válassza el őket egymástól, a műfajuk mégis ugyanaz. Az egyik a kezdetek stílusjegyeit mutatja, a másik már a szürreális, abszurd színház felé halad. Mindkettő igazi csemege az operakedvelők asztalán, érdemes hát a figyelemre és talán a sikerre is. |
Händel Semele című kamaraoperáját március 26-án mutatja be a Budapesti Kamaraopera társulata a Művészetek Palotájában. Az énekesek között megtalálhatjuk Gonzalez Mónikát és Timothy Bentch-et, az Óbudai Kamarakórus és a Savaria Barokk Együttes közreműködik az előadásban. Ovidius Metamorphoses témáját Händel (fotó) előtt már John Eccles is feldolgozta, de azt akkoriban nem, csak a XX. században mutatták be. A librettó azonban felkeltette Händel érdeklődését és máig vitatottan operát, illetve oratóriumot írt belőle. Az előadás rendezője Halász Péter és a művészeti vezető Moldován Domonkos azok véleményét osztja, akik szerint a mű inkább az opera műfaji jegyeit hordozza magán. Ők tehát színpadon valósítják meg a darabot. Az est karmestere Christian Curnyn lesz. |
Eötvös Péter Le Balcon-jánál szerencsére a szerzőtől szerezhetők be a szükséges információk, nem kell tehát sem a műfajon, sem az előadásmódon vitatkozniuk a művészeknek. A Genet-darab zenei megvalósításához Eötvös (fotó) az eddigi szemléletétől radikálisan eltérő nyelvezetet dolgozott ki. Muzsikája mind zenei, mind technikai értelemben igen magas követelményt állít az énekesek elé. S ha ez nem lenne elég, színészként is meg kell állniuk a helyüket a színpadon. |
Az előadást Alföldi Róbert rendezte, Eötvös Péter vezényli. A közreműködö zenekar a Miskolci Szimfónikusokból alakult kamaraegyüttes. A díszletet Kentaur tervei alapján készítették. Az énekes szólisták között szerepel Várkonyi Katalin és Fried Péter. Bemutató: április 3-án a Művészetek Palotájában a Fesztivál Színházban. |