A katona, a róka és Mavra

Zene

Vidnyánszky Attila

,,Sztravinszkij ezekben a darabokban sokat kísérletezik a műfajokkal (A róka zenés burleszk, a Mavra opera buffa, A katona története opera), így mi is elkezdtünk kísérletezni. Az, hogy az előadásben színművészeti főiskolások is szerepelnek, további ihletet adott ahhoz, hogy a három történetben a színházról, az előadások elkészítéséről is beszéljünk" - emelte ki Vidnyánszky Attila a szerdán tartott sajtótájékoztatón.

Kovács János rávilágított arra a tényre, hogy Sztravinszkij-darabot és -baletteket már játszottak az Operaházban, így senkit nem ért váratlanul az ötlet, hogy ismét az orosz zeneszerző műveiből válogassanak. A premiert ő fogja dirigálni, de 3-3 előadás erejéig két fiatal karmester, Köteles Géza és Sándor Szabolcs veszi át a munkáját. Ezzel a gesztussal hagyományt szeretne teremteni.

Vass Lajos főigazgató elmondta, hogy a bemutató helyszíne, a Thália Színház is sugallta a darabválasztást. A próbákon már látta, de egyben még nem tekinthette meg a darabot, amely harsány, színességből egyszerű, fekete-fehér világgá alakul. ,,A darabokat először a párizsi Operaházban mutatták be - nem nagy sikerrel. Ennek az is az oka, hogy ezek a művek nem érvényesülnek a túl nagy térben, így a Thália Színház mint helyszín, kifejezetten szerencsés választás." - tette hozzá Kovács János.

Az előadás készítői kiemelték a díszlet- és jelmeztervező Alekszandr Belozub munkáját, aki a plakátot is jegyzi. A magyar szöveget Oberfrank Gézának és Lackfi Jánosnak köszönhetjük.