Ez az első alkalom a 25 éves fesztivál-verseny történetében, hogy magyar győztest hirdettek, eddig ugyanis mindig szláv kórust jutalmaztak az első díjjal. Pedig az idei jubileumi eseményen csak a legjobb kórusok versenyezhettek. A professzionális nagykórus kategóriában az Astana-i Opera kórusa (Kazahsztán) nyert. Az idei XXV. jubileumi versenyen kizárólag az addigi díjazottak mérkőzhettek meg egymással. 2003-ban az akkor még ismeretlen Szent Efrém Férfikar már óriási meglepetést okozott azzal, hogy megnyerte a második díjat a kitűnő felkészültségű és nagy hagyományú szláv, balti és balkáni kórusok között. A Hajnówka Fesztivál egyik szabálya, hogy aki egyszer díjazott lett, nem versenyezhet többé. A magyar kórusnak az idei jubileumig kellett várnia, amikor is ? feloldva e szabályt a szervezők ? csak díjnyerteseket hívtak meg, ezzel biztosítva, hogy a verseny különlegesen magas színvonalon folyjon. ?2003-ban az egyik zsűritag azt mondta nekünk, hogy kiválóak vagyunk, de nem ortodox és nem szláv együtteseknek itt nincs esélyük a győzelemre. Örülhetünk, hogy az idén a bolgár, lengyel, orosz és ukrán tagokból álló zsűri túllépett előítéletein, s a zenei teljesítmények alapján mérlegelt? ? mondta a verseny után Bubnó Tamás, a kórus vezetője. A Szent Efrém Férfikar Magyarország egyetlen professzionális bizánci zenei együttese. A kar a Budapesten működő görög katolikus kórusok (Rózsák téri Görög Katolikus Kórus, Csepeli Szent Efrém Kórus) tagjaiból, valamint a bizánci liturgikus zenét szerető hivatásos énekesekből áll. Fő céljuk az, hogy a magyarországi és a közép-kelet-európai bizánci rítusú egyházak zenei kincseit autentikus módon szólaltassák meg. Emellett időnként műsorukra tűzik a magyar és nemzetközi férfikari repertoár kis létszámú együttesen megszólaltatható darabjait is. A férfikar vezetője Bubnó Tamás (1957, Szikszó) énekművész és karvezető, aki egyházzenei doktorátusát (DLA) a magyarországi és a Kárpátok vidéki görög katolikus dallamok eredetének témájában védte meg.