(MTI) - Szűcs László, a UPC sajtókapcsolati igazgatója a távirati irodának azt mondta: a közvetlen előfizetői visszajelzések és a Mezzo sajtóban megjelent értékelése miatt döntöttek úgy, hogy mégsem veszik ki kínálatukból a csatornát.
Az új megállapodás révén a Mezzo több mint 400 ezer magyarországi háztartásba juthat el a UPC kábelhálózatain - olvasható a két vállalatnak a távirati irodához eljuttatott közleményben.
"Nagyon örülünk, hogy továbbra is eljuttathatjuk előfizetőinkhez a vezető európai klasszikus zenei, opera, tánc dzsessz és világzenei tévécsatornát" -mutatott rá Joe Zuravle, a UPC Magyarország vezérigazgatója. A UPC változatlanul arra törekszik, hogy a legkülönbözőbb nézői érdeklődéseknek megfelelő, legváltozatosabb kínálatot biztosítsa, ezért folyamatosan gazdagítja választékát. A Mezzo tökéletes alkotóeleme ennek a gazdag választéknak."
Szűcs László, a UPC sajtókapcsolati igazgatója az MTI-nek úgy nyilatkozott: a visszajelzések azt mutatták, hogy a csatorna társadalmi jelentősége lényegesen nagyobb annál, mint amit korábbi felméréseik mutattak.
Egy hete száznyolcvanhat közéleti személyiség írta alá a Nyilvánosság Klub felhívását, tiltakozva az ellen, hogy a UPC kábelcsatorna legdrágább csomagkínálatából kiveszi a Mezzo francia kulturális tévécsatornát és áprilisban megszünteti a klasszikus és modern zenét, Európa és a világ művészetét Budapesten szinte egyedüliként bemutató csatorna sugárzását.
A felhívással egy időben tiltakozás volt olvasható két internetes portálon, a Petición és az Indexen is.
A UPC szóvivője, Szűcs László korábban a Quart.hu internetes portálnak azt mondta: a probléma fő oka az, hogy a jelenlegi technológiával az analóg hálózaton csupán korlátozott számú műsor szolgáltatható, és az UPC már elérte a maximális kapacitást. Új adót csak akkor tudnak felvenni, ha egy másikat kivesznek a csatornakiosztásból - tette hozzá.
Hozzátette, hogy a döntést nem a nézettség, hanem egy úgynevezett affinitásvizsgálat alapján hozzák meg.
A szóvivő a Népszabadságnak elmondta azt is: a döntés hátterében egyfelől az áll, hogy az UPC "tömeges szolgáltató", amelynek előfizetői minél nagyobb rétegét kell kiszolgálnia. Másfelől a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is arra szorítja rá a UPC-t, hogy a többség igényeinek megfelelően döntsenek minden ilyen ügyben.