Nagy fában a Fesztiválzenekar fejszéje

Zene

A kiváló szólisták (Sibylla Rubens - szoprán, Ingeborg Danz - alt, Andreas Weller - tenor, Thomas Bauer - bariton) és a világhírű Collegium Vocale közreműködésével, Fischer Iván vezényletével megszólaló művet a budapesti koncertek mellett Pécsett, Belgiumban (Gent - Flamand Fesztvál), Svájcban (Zürich - Tonhalle) és Szlovákiában (Pozsonyi Nemzetközi Zenei Fesztivál) is előadják majd. Sibylla Rubens, a német szoprán Frankfurtban végezte tanulmányait, majd Edith Mathisnál tanult. A legkeresettebb oratórium- és dalénekesek egyike. A közelmúltban Fauré Requiemjében lépett fel a Concertgebouw Zenekarával, a Herreweghe vezette Chapelle Royale turnéjának szólistája volt Mozart-áriákkal, Haydn Nelson-miséjében és Schnittke Requiemjében énekelt Hartmut Haenchen vezényletével; a kanadai Tafelmusik Együttes európai turnéján Händel Messiásának szólistája volt, a Stuttgarti Operaházban pedig Pamina és Marcellina szerepeiben lépett színpadra. Bár Ingeborg Danz, a kiváló német alténekesnő operaszínpadokon is hallható, elsősorban dal- és oratóriuménekesként szerzett nemzetközi hírnevet. Szoros művészi szálak kötik Helmut Rilling stuttgarti Bach-Akadémiájához és a Philippe Herreweghe vezette Collegium Vocaléhoz. Rendszeres vendége jelentős fesztiváloknak (Luzern, Salzburg, Tanglewood) és zenekaroknak (Concertgebouw, Lipcsei Gewandhauszenekar, Bécsi, Müncheni és Los Angeles-i Filharmonikusok, Tokiói NHK Zenekar). Dolgozott Mutival, Bychkovval, Abbadóval, Blomstedttel és Harnoncourt-ral is. Andreas Weller a német tenorista 2000-ben diplomázott a Stuttgarti Zenekadémián, ahol énektanulmányai mellett kórusvezetést és vezénylést tanult. Még zeneakadémiai hallgatóként, 1999-ben megnyerte a Hamburgi Énekversenyt. Elsősorban dal- és oratóriuménekes, ezen belül is a barokk kantáták, passiók és oratóriumok kiváló tolmácsolója. 2003 óta rendszeres közreműködője a Collegium Vocale Bach-produkcióinak. Thomas Bauer, a fiatal német bariton a Müncheni Zeneakadémián tanult. Az operaszínpadon 1997-ben debütált Münchenben, ezzel párhuzamosan nevét hamarosan oratórium- és dalénekesként is megismerték. Egyaránt otthonos a barokk és a kortárs zene világában. 2003-ban a Salzburgi Ünnepi Játékokon nagy sikerrel énekelte Wolfgang Rihm operája, a Jakob Lenz címszerepét, 2003-ban Kyotóban adott dalestje után elnyerte a japán kritikusok Aayoma-díját. A Collegium Vocale (Gent) kórust 1970-ben Philippe Herreweghe alapította, hogy a barokk zene hatvanas évektől kezdve egyre nagyobb teret nyerő historikus előadási elveit az énekkari gyakorlatban-kultúrában is meghonosítsa. Bár a belgiumi Gentben működő, de tagjait több nyugat-európai országból toborzó kórus világhírét elsősorban a barokk zene, ezen belül is Bach műveinek megszólaltatásával vívta ki, szívesen kirándul későbbi korok, sőt a kortárs zene területére is. Közreműködésével több mint hatvan lemez készült, rendszeres vendég a legrangosabb fesztiválokon, koncertsorozatokban is. A Fesztiválzenekar hazai közönsége (majd Európa tíz jelentős zenei központja) 2004 szeptemberében hallhatta a kiváló énekkart a BFZ Stravinsky-Bartók műsorában.