Netrebko sikere az Alvajáró címszerepében

Zene

(MTI/APA) - A beszámolók szerint a közönség tomboló lelkesedése meg sem várta az opera záró akkordjait, annyira áthatotta a primadonna élethű alakítása és főleg gyönyörű belcanto éneklése, amit nem lehet minden szereplőről elmondani.
Bellini azt vallotta, hogy minden cselekmény logikus középpontja a primadonna, de Netrebkóból ehhez még hiányzik egy jó adag extravagancia és csak remélni lehet, hogy ez az állapot eltart még egy kis ideig. Energiáját maradéktalanul az éneklésre fordítja, és hangja megédesíti az egész estét. Bármilyen magasra is emelte a bravúr lécét a komponista, Netrebko nem átugrik rajta, hanem átlebeg felette és érezhetően még tartalékai is maradnak.
Marco Arturo Marelli rendező az opera cselekményét - amelyben egy menyasszony alvás közben egy másik férfi karjai közt köt ki - szanatóriumba helyezte és arra hegyezte ki, hogy valamennyi szereplő a szenvedésben leli meg boldogságát. Sajnos azonban a szenvedésről a zenekar és a kórus is gondoskodott Pier Giorgio Moandi zenei vezényletével - írta az osztrák hírügynökség kritikusa.
Ami a többi szereplőt illeti, jóval gyengébb teljesítményt nyújtottak a címszereplőnél, így Anna Netrebko alakítása különösen kimagaslott. Ami pedig a primadonnaságot illeti, már vannak jelei: az énekesnőt hatalmas ovációval ünnepelték rajongói, akik közül sokan már a bemutató napjának reggelén sorban álltak az operánál, hogy egy pillantást vethessenek rá.