Neuenfelst kifütyülték, Nadja Michaelt ünnepelték Münchenben

Zene

(MTI) - Hans Neuenfels müncheni debütálását feszült várakozás előzte meg. A premieren a közönség érdeklődéssel figyelte a korban és stílusban Mozart és Rossini közé tehető itáliai zeneszerző alkotását, aki Cherubini és Charpentier mellett ugyancsak feldolgozta a boldogtalan, a szerelméért gyermekeit is megölni képes Médea történetét.
   

munchen_bayerischestaatsoper_medeakorintoszban_by_bayerischestaatsoper_01.jpg
Médea Korinthoszban

Az ókori legendák varázslónőjét Anna Viebrock ezüst színű, rideg színpadképébe helyezte, és Elina Schnizler fekete spagettipántos ruhájába öltöztette a rendező, akit ezért erős pfujolással "jutalmazott" a publikum. A közönség főként azt nehezményezte, hogy Médea Jászónnal közös gyermekeinek megölését a kórus és a statiszták segítségével brutálisan jeleníti meg az előadás.

   

munchen_bayerischestaatsoper_medeakorintoszban_nadjamichael_by_bayerischestaatsoper_01.jpg
Nadja Michael az előadásban

Hatalmas ünneplésben részesítették ugyanakkor Nadja Michaelt, aki fantasztikus drámai erővel keltette életre az asszonyt. A Jászónt éneklő Ramón Vargas, a Kreónt alakító Alastair Miles és a Kreusa királylányt játszó Jelena Csagallova énekes teljesítménye is egyhangú és magas elismerést aratott. A kritikák kiemelték még a barokk specialista Ivor Bolton karmesternek és az operaház zenekarának teljesítményét.