Orfeusz hárfája

Zene


images_6716077c7f624e8b862f97f685da23c21.jpg
 Karosi Bálint

A hangverseny nemcsak különleges darabok megszólaltatására kínált lehetőséget, hanem arra is, hogy Karosi Bálint olyan új művet komponáljon, amelyben fontos szerephez jutnak a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem világhírű orgonájának speciális hangzásai, effektjei. A fiatal muzsikus még ennél is többre vállalkozott: az utóbbi években nagy nemzetközi feltűnést keltett bel canto tenorral közös február 8-i hangversenyére korszakos alkotással érkezik a Müpába. 

Hosszas keresgélés után az Egyesült Államokban élő Nobel-díjas lengyel költő, Czeszlaw Milosz angol nyelven keletkezett Second Space (Második tér) című kötetének záró versét, az Orfeusz és Euridikét választotta. Hegedű (Euridike), hárfa (Orfeusz), az alvilágot megjelenítő ütőhangszerek és orgona, valamint a történetet elbeszélő énekszólam alkotja az előadói apparátust, amelyben Fassang László ül az orgona mellett, miközben a szerző dirigensként szolgálja az ősbemutató sikerét.

Orgonautak: Budapest - Karosi Bálint és Brickner Szabolcs

2010. február 8. 19.30
Művészetek Palotája - Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Km.: Brickner Szabolcs (ének), Baráti Kristóf (hegedű), Kolarics Kinga Katinka (hárfa), Fábry Boglárka, Schlanger Tamás (ütőhangszerek), Fassang László (orgona)
Orgonál és vez.: Karosi Bálint

Bach: F-dúr toccata és fúga, BWV 540
Vierne: "Les Angélus" - le matin, le midi, le soir
Reger: B-A-C-H fantázia és fúga, op. 46
Mahler: Um Mitternacht (Karosi Bálint átirata orgonára)
Franck: h-moll korál
Karosi Bálint: Orfeusz hárfája - Milosz versére (ősbemutató)