Purcell és Britten operája a zeneakadémiai operavizsgán

Zene

Benjamin Britten Szentivánéji álom és Henry Purcell A tündérkirálynő című semi-operáját jó 300 év választja el egymástól. A két különböző korszakban keletkezett mű azonban ugyanabban a brit zenei hagyományban gyökerezik. A XX. századi Britten nemcsak variációkat írt Purcell témáira, hanem áthangszerelte A tündérkirálynőt - nyilatkozta a vizsgaelőadás rendezője, Almási-Tóth András. 

"A Szentivánéji álomból kivettem a szerelmes jelenteket és néhány Oberon tündérkirályhoz fűződő részlettel megfűszereztem. Ezeket játsszuk az első részben. A másodikba került A tündérkirálynő áriáinak háromnegyed része, amihez kitaláltunk egy mostani történetet, követjük a szerelmesek sorsát, megnézzük négy év elteltével, hogy váltak be a döntések, ki-ki azzal éli-e az életét, aki a legmegfelelőbb társ számára. Nem kivétel Oberon és a tündérkirálynő, Titánia sem, hiszen az ő kapcsolatuk sincs rendben" - árult el részleteket a rendezőtanár. Kiemelte, hogy a növendékek a próbákon improvizációkkal maguk alakították ki a cselekményt, így az előadás az ő egyéniségükre, kreativitásukra épül. A személyes karaktert, temperamentumot veszi figyelembe a produkció, amelynek sok mozgását a koreográfus, Lázár Eszter koordinálja. Almási-Tóth András szerint a tanévben nagyon jó csapattá, szinte egy kis társulattá vált az osztály, amelynek vizsgájára két tavaly végzett énekest, Kelemen Dánielt és Szabó Olgát hívták meg Oberon és Mopsa szerepére. A vizsga most nem csupán zongorával, hanem zenekari kísérettel zajlik, A Duna Szimfonikus Zenekart Oberfrank Péter vezényli.