Bach utolsó fúgájának elveszett részei a fennmaradt kézirat alapján rekonstruálhatók, ugyanis a szerző a kottába szinte "beprogramozta" a később elkallódott ütemeket. Mi több, valójában ez az elveszett rész, az úgynevezett permutációs mátrix készült el legkorábban.
Ez a kiindulópontja Göncz Zoltán zeneszerző-zenetudós munkájának. Göncz hosszú ideje kutatja Bach zenéjének, elsősorban A fúga művészete című grandiózus ciklusnak a szimbolikáját. Kutatásai során az utolsó, befejezetlen fúgát rekonstruálta is - ez a változat hallható a könyv cd-mellékletén több más Bach-zenerészlet mellett. A könyv jobbára erre a titokzatos műremekre koncentrál.
A szerző szerint a kéziratok vizsgálata alapján látható: a töredékes tétel különleges formálása lehetővé teszi, hogy a kompozíció darabjait - mint egy Rubik-kocka oldalait - szétszedve és újra a helyükre forgatva kialakuljon a teljes forma. Ezt az izgalmas folyamatot követheti nyomon az olvasó.