Szegedi Csaba intrikus hősként mutatkozik be a Simon Boccanegrában

Zene

(MTI) - "Az évad számomra érdekesen indult, az úgynevezett ős-Bánk bán előadásán Biberach szerepét énekeltem, ő ugyancsak intrikus figura. Örültem Paolónak, mert a Bánk bánban megrajzolt figurát  ? remélem ? tovább tudom építeni, kicsit talán finomítani is" ? mondta el Szegedi Csaba. A fiatal bariton azért is örült, hogy felkérték Albianira, mert Paolót Biberachnál is negatívabb alaknak látja. Gonoszságban talán túl tesz az Otello Jágóján is, és megvan benne Scarpia elvetemültsége is ? mutatott rá.
 
"Különleges élmény az is, hogy beülök a sminkes székbe és teljesen átalakulok, az első felvonástól a másodikig húsz évet öregszem. Paolóban az is nehézség, hogy rendkívül markáns és súlyos a szólama, ami egy ilyen viszonylag magas baritonnak, mint én, okozhat problémákat. De a próbák jól mentek, azt hiszem, vasárnap este sikerülhet a feladatnak ezt a részét is megoldani. Nem állítom, hogy úgy lubickolok a szerepben, mint A sevillai borbély Figarójaként, de mindenképpen kitűnő iskola ahhoz, egyszer majd jó Jágó és jó Scarpia lehessek" ? hangsúlyozta Szegedi Csaba.
 
 
Mint megjegyezte, az évad folyamán bemutatkozhat a Bohémélet Marcellójaként, februárban pedig Mozart Cosi fan tuttéjában Guglielmót alakítja. Ezt megelőzően Bayreuthban Liszt Krisztusát énekli a zeneszerző születésének 200. évfordulóján, október 22-én.
 
 
A Simon Boccanegra nem tartozik a "fütyülhető" dallamokban bővelkedő Verdi-alkotások közé, ám a zeneszerzőnek az egyik kedvenc munkája volt. Az 1857-es velencei bemutató után Francesco Maria Piave librettóját 1881-ben átdolgoztatta. Arrigo Boito ? az Otello és a Falstaff szövegírója ? volt segítségére, aki megerősítette a drámai hatásokat, így az 1881-es milánói premier kirobbanó sikert aratott.