Teljes megújulás a Fideliónál

Zene

Az arculati megújulással párhuzamosan a portál tematikus felosztására is sor kerül: a látogatók egyetlen kattintással leszűkíthetik a Fidelio kínálatát a klasszikus/kortárs, a jazz/népzenei/világzenei, illetve az opera/operett/musical vonatkozású tartalmakra. A lépés egyrészt a még jobb áttekinthetőséget, másrészt a különböző zenei érdeklődésű látogatók minél testre szabottabb tájékoztatását szolgálja. A portál emellett számos új funkcióval is gazdagodik a közeljövőben, a fejlesztések főként a közösségépítő (fórum, játékok) modulok jobb használhatóságát célozzák. A Fidelio.hu hároméves, a jelenleginél jóval kevesebb felhasználóra tervezett ?motorjának? korszerűsítése is szükségessé vált: a korábbi két év dinamikus növekedését folytatva az elmúlt 12 hónapban a honlap látogatottsága több mint kétszeresére nőtt. Az évi tíz alkalommal megjelenő, ingyenes, országos terjesztésű Fidelio Magazin, amely a hazai sajtópiacon egyedülállóan teljes képet ad a klasszikus, jazz- és világzenei eseményekről, az elmúlt hónapokban számos lépést tett olvasói és partnerei még jobb kiszolgálása érekében. A terjesztési pontok száma 800-ra emelkedett, köszönhetően a Lapfutár- és az Alexandra-hálózattal kötött megállapodásoknak. 2005 októberét ő l a Fidelio Magazin három különálló szegmensben, színkód segítségével különíti el a klasszikus/kortárs, a jazz/népzenei/világzenei és az opera/operett/musical vonatkozású tartalmakat. E különböző jellegű tartalmak szétválasztása is jelzi a Fidelio célját, hogy a jövőben fokozott figyelmet fordítson a klasszikus zene mellett a jazzre, a nép- és világzenére, valamint a szcenikus zenére is.

A saját terjesztési hálózatnak és a rendkívül versenyképes árképzésnek köszönhetően a Fidelio Média által megjelentetett és terjesztett Fidelio-különszámok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a rendezvényszervezők körében. Míg 2004-ben csupán egy, 2005 szeptemberéig már hat Fidelio-különszám jelent meg, összesen közel 300 ezer példányban.

A Fidelio számos jelentős internetes fejlesztést adott át az elmúlt időszakban, többek között Marton Éva (www.martoneva.hu) és a MÁV Szimfonikus Zenekar (www.mavzenekar.hu) honlapját. Az utóbbiból az együttes 60 éves évfordulójára egy CD-ROM Extra kiadvány is készült, amely hagyományos CD-lejátszóban hanglemezként, számítógépen pedig CD-ROM-ként használható. Napokon belül elérhető lesz a Fidelio Média corporate-oldala (www.fideliomedia.hu) is, amelyen megtalálható lesz a Fidelio médiatermékeinek, informatikai és kommunikációs szolgáltatásainak részletes ismertetése. Az elmúlt időszak legjelentősebb informatikai munkája az ELTE Bölcsészettudományi Kar új portáljának és a hozzá kapcsolódó szerkesztőségi rendszernek kifejlesztése volt.

A Fidelio 2005-ben immár ötödik alkalommal szervezte meg a Sziget Fesztivál komolyzenei programjait. A Medence Csoport által tervezett és épített Octopus-sátrat nem véletlenül tartják sokan a Sziget legszebb helyszínének. A produkciók pedig ? mások mellett Kovalik Balázs opera-tanszakos hallgatói, az Ars Longa Kamarazenekar Acis és Galateája, az Ewald Brass Quintet és a TeTraVERSI Fuvolanégyes ? az idén minden eddiginél több látogatót vonzottak.

2005. október 4-én és 10-én a Művészetek Palotája és a Fidelio közös produkciójában ? Böhm György rendezésében és Oberfrank Péter zenei vezetésével ? a hazai közönség néhány nappal a New York-i premiert megelőzően ismerhette meg ezt a művet.