(MTI) A magyar közönség számos emléket őrizhet Anneke van Giersbergen mindig emlékezetes színpadi jelenlétéről, hiszen az énekesnő a Gatheringgel 2002-ben és 2004-ben is fellépett a Sziget fesztiválon, 2009-ben Danny Cavanagh, az Anathema énekes-gitárosa társaságában lépett fel Budapesten, 2010-ben pedig saját zenekara, az Agua de Annique turnéjával érkezett előbb Pécsre, majd Budapestre.
Anneke ? akit rajongói egyszerűen csak így, a keresztnevén emlegetnek ? május 30-án, a Club 202 színpadán mutatja be új, ezúttal a saját neve alatt futó nagylemezét. Az Everything Is Changing híven őrzi Anneke a The Gathering utáni zenei korszakainak hagyományait, mindazt, a minden felszínességtől mentes, éterien lebegő derűt tehát, amelynek köszönhetően már nemcsak a Gathering világhírű énekesnőjeként tartják őt számon.
Aki nem ismeri Annekét, a nőiesség használatáról hallva akár valamiféle tetszelgésre is asszociálhatna, de a holland énekesnő varázsát éppen a pózok elkerülése adja. Hagyja, hogy vonzó legyen, de ezt leginkább lényének derűjével és fesztelenségével éri el. Ezt a tulajdonságát használta fel az Everything Is Changing lemezelőzetes dalának (Feel Alive) klipje is, melynek rendezője, Barry Annes meg merte azt tenni, hogy az egész klipet egy hófehér háttér előtt előadott, egyetlen vágás nélkül érvényesülni hagyott Anneke-produkcióvá avassa. Engedve, hogy egyedül az énekesnő mosolya, arcjátéka és szemének villanása működjön a klip csaknem négy perce alatt.
Nőiségének megéléséről szólva MTI-nek adott 2010-es interjújában Anneke arra is kitért, hogy amikor a szomorúrockot magas szintre fejlesztő Gatheringhez csatlakozott, még kevés énekesnő volt metálzenekarokban, s így ő eleve feltűnő jelenségnek számított. Most viszont, ha körülnéz, számtalan gyönyörű és tehetséges nőt láthat a színpadon, "ott van például Simona az Epicából vagy Sharon a Within Temptationből" ? sorolta.
Művészi alázatát jelzi azzal is, hogy megfogalmazása szerint nincs kifejezetten kedvenc műfaja vagy stílusa, sok mindent szeret egyszerre, köztük azt a fajta csendesebb, akusztikusabb zenét, amit Danny Cavanagh-gel duóban játszik, de nem idegenkedik a "nagyon sötét" zenéktől sem. Kedveli mások dalainak feldolgozását is. Mások mellett Alanis Morissette, John Wetton, a Frankie Goes To Hollywood vagy Dolly Parton számát is énekelte már, de ez inkább játék számára.
Anneke van Giersbergen részvétele valamilyen produkcióban többnyire már eleve garancia lehet arra, hogy az éteri hangulatok maradandó nyomot hagynak az éppen a jelenlétével kitüntett zenekar előadásmódján. A kortárs rockzene számos élcsapata és sztárelőadója élt már ezzel a lehetőséggel: így Anneke feltűnt már az Ayreon vagy éppen a Napalm Death környékén, az egyik legutóbbi emlékezetes zenei kollaborációját pedig Dewin Townsend oldalán követte el, amikor maga is részese volt annak, hogy a kanadai gitáros bandája, a Devin Townsend Project Addicted című albuma lírai hangulatokat is be tudjon fogadni.
A sztárkarrier Anneke életéből nem zárja ki a családot: sőt, az sem véletlen, hogy 2007-ben, tizenhárom év után, nem sokkal kisfia születése után távozott a Gatheringből. A zenéléssel persze nem hagyott fel, inkább átszervezte az életét, hogy kisfia mellett férjére, a szintén zenész Rob Snijdersre is több időt tudjon szakítani, s mindemellett Agua de Annique nevű együttesét is saját képére tudja formálni.
Az Everything Is Changing beharangozó klipje nem véletlenül tüntet a maga személyes, mondhatni intim jellegével. Saját elmondása szerint ezzel a az albummal egy ismételt útkeresési periódust zárt le, mert saját magának is újra kellett értelmeznie, hogy mi a célja a művészetével és hogyan tudja leginkább kifejezni gondolatait. Mint nyilatkozta, szerinte nagyon személyes lett a végeredmény, mely az elmúlt évek változásait foglalta dalokba.
A Club 202 koncertszínpadán az estét a szintén holland Kill Ferelli és a Németországból érkező Frames fellépése egészíti ki.