A Gipsy Cimbalom Bandben Balogh Kálmán számos zenei "kalandja" tükröződik - hiszen játszott ő már klasszikus és kortárs zenét, dzsesszt, magyar és jiddis népzenét -, de ennek a zenekarnak a jelentősége inkább abban rejlik, ahogyan balkáni és mediterrán színeivel átfogja a cigányok útját, és ahogyan újraértelmezi a vendéglátós cigányzene fogalmát. Mintha egy képzeletbeli kávéházban járnánk, valahol Közép-Európa csomópontjában, amely - most akár a Művészetek Palotája - a roma zenék rajongói számára megkerülhetetlen.
Noha a Bratsch a francia cigányzene egyik legjelentősebb együttese, tagjai valójában nem cigányok, és nem is csak roma muzsikában "utaznak". Amit játszanak, az inkább valamiféle kortárs európai népzene - összetéveszthetetlenül szembetűnő és improvizációkban gazdag stílusban. Lassan harmincéves fennállása alatt a Bratsch egyaránt megmerítkezett az arab, a balkáni, a latin-amerikai és a jiddis hagyományban - mi több, a július 16-án fellépő Ando Drommal is vendégeskedtek egymás lemezein.
Az együttes neve egyébként egy vonós hangszerből ered, de hangzásuk elsősorban a cimbalom, harmonika, klarinét, és gitár kvartettre alapszik.
Az együttest 1975-ben, a gitáros Dan Gharibian valamint Bruno Girard alapította. Eleinte a világ legkülönbözőbb tájairól összeszedett folk zenéket játszottak, majd később a cigány-dzsessz irányába fordultak.