A CBS felvásárolta a legjelentősebb közösségi webzenecsatornát

Zene

A 2002-ben létrehozott Last.fm internet rádióállomás és zeneajánló rendszer megvásárlásával a CBS rendkívül jó üzletet csinált. Ha csak azt vesszük, hogy a szolgáltatást több mint 15 millió felhasználó használja (ami nagyjából 232 országot jelent) és ezt összevetjük a 280 millió dolláros felvásárlási árral, akkor könnyen kiszámítható, hogy a vállalatóriásnak egy user után mindössze 19 USD-t kellett fizetnie, ami potom pénznek tűnik egy ilyen jelentős rendszer esetében.

A Last.fm lényege, hogy nyilvántartást vezet az összes felhasználó zenei szokásairól, illetve a beállított preferenciák szerint más usereket ajánl. Így ha például nagyon odavagyunk egy előadóért, de nem tudjuk, hogy merre keresgéljünk hasonlót, a közösségi webzenecsatorna tökéletes megoldást kínál. Természetesen a Last.fm rádióállomásai jelentős mértékben személyre szabhatóak.

Visszatérve a nagyszabású üzletre, Quincy Smith, a CBS digitális szolgáltatásainak vezetője a Reutersnek nyilatkozva elmondta, hogy az oldalon a közeljövőben a mai trendnek megfelelően videótartalmak is megjelennek. A CBS-nek van is miből válogatnia, hiszen 1939 óta archiválja a tévéműsorokat, de a fejlesztésbe más tartalomszolgáltatókat is bekapcsolhat.

Smith szerint könnyen elképzelhető, hogy szöveges tartalommal is bővül majd a Last.fm, amit a vállalat szintén megoldhat ?házon belül?, gondoljunk csak a CBS-hez tartozó neves Simon & Schuster könyvkiadóra.

A vállalat elnöke, Leslie Moonves a BBC-nek azt is elárulta, hogy ezzel a lépéssel nyitni szeretnének a fiatalabb közönség felé, mert ha csak a nézői-hallgató összetételt nézzük, azt tapasztaljuk, hogy egyre öregszik a társaság közönsége. A Last.fm a tervek szerint önállóan működik tovább Felix Miller vezérigazgató és a két alapító, Martin Stiksel és Richard Jones irányításával.