Csendkirály - Kampány indult a kulturált szórakozásért

Zene

(MTI) - Kovács Sándor Lóránt, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalatfejlesztési igazgatója azt mondta, hogy a cége által indított kampány keretében mintegy 260 fővárosi vendéglátó-ipari egységben szórólapokat, posztereket helyeznek el, amelyeken az este 10 óra utáni csendes, kulturált szórakozásra hívják fel a figyelmet több idegen nyelven is.     
    

Rogán Antal, az V. kerület polgármestere azt mondta: nem hisz abban, hogy a kérdést pusztán jogszabályi eszközökkel kezelni lehetne. Az emberekben tudatosítani kell, hogy ha elhagyták a szórakozóhelyet, akkor is figyelniük kell a kulturált magatartásra. Mint hangsúlyozta, a probléma kezelésében az önkormányzatok, a vendéglátók és a vendégek együttműködésén van a hangsúly. A kampány keretében az V. kerületben kijelöltek 3 közterületet, amelyeken a legsúlyosabb a probléma, ezeket fokozottan tisztítják és ellenőrzik ezután - tette hozzá.
    
A polgármester szerint a kampányt ki kellene terjeszteni az éjjel-nappali boltokra és az éjszakai éttermekre is. "Ezt nem úgy kell csinálni, hogy szétforgácsoljuk az erőinket, hanem - és ezt javaslom a többi kerületnek is - koncentráljunk a legproblémásabb részekre" - fűzte hozzá Rogán Antal.
    
Róna András, a VI. Kerületi Vendéglátó-ipari és Élelmiszerkereskedelmi Üzletek Érdekvédelmi Egyesületének elnöke azt mondta: két éve indítottak egy hasonló kampányt, akkor részben a VI. kerületi "csendrendelet" elleni tiltakozásul. Az akció annyira sikeres volt, hogy mindenképpen támogatják a mostani, jóval nagyobb területet érintő "önszabályozási" felhívást - tette hozzá.