Dälek a Trafó Bár Tangóban

Zene

A Dälek háromtagú kollektíva arzenáljában a hip hop-on kívül ott vannak még az industrial, a zajzene és a radikális rock által kidolgozott hangfegyverek is. A talán kissé széttartónak tűnő referenciák (pedig a pszichedelikus zenét vagy a keleties utalásokat még nem is említettük) kezeik alatt páratlanul tömör, sűrű masszában egyesülnek - írja az együttesről az Ultrahang Alapítvány internetes oldala. A hip hopban az elmúlt pár évben megjelent új, az elektronikus zenék felől is megközelíthető nemzedék legdühösebb tagjai ők.

A csoport MC-je, Dälek, azaz Will Brooks az elmondása szerint sokban Detroitra hasonlító Newarkban (New Jersey) nőtt fel. Igen korán kezdett MC-zni, bár hip hop-rajongása mellett soha nem veszítette el nyitottságát a legkülönfélébb zenék iránt. College-ban töltött évei alatt vásárolta első sampler-ét, és ekkoriban ismerkedett meg Oktopus-szal is (Alap Momin), akivel 1998-ban felvették első, ötszámos EP-jüket (Negro Necro Nekros). Hosszas turnézás után 2002-ben láttak neki az első nagylemeznek; a From Filthy Tongue of Gods and Griots felvételei közben csatlakozott a lemezjátszókat kezelő, valamint a többiekhez hasonlóan produceri munkákat is ellátó Still (Hsi-Chang Lin). Ez a lemez, csakúgy, mint a 2005-ös, eddigi legkeményebb albumuk, az Absence a Mike Pattonhoz kötődő Ipecac kiadónál jelent meg.