Day 364 party, előszilveszter a Citadellán

Zene

A Rewind-féle Körteremben a Different Drummer Soundsystem lesz a főszereplő, mely a kiadó holdudvarának DJ, MC/énekes és zenész tagjaiból szerveződött. A Soundsystem akkor teljes, ha hárman vannak a színpadon, egy MC, egy DJ és egy valaki, aki a samplereket és effekteket kezeli.

Zenei világának gerincét természetesen a reggae és a dub alkotja, erős hip hop, deep house és dancehall befolyással. Egy tipikus Different Drummer szett végigvezeti a hallgatót azokon a modern tánczenei irányzatokon, amelyekre hatással volt a jamaikai zenei kultúra. A nyugis roots dolgoktól a basszusorientált futurisztikus ütemekig minden megtalálható, megvadítva az igazi soundsystem előadásmóddal az élőben hozzáadott effektekkel és az MC hangjával.

A Lovagterembe fészkelő Bomb The Jazz vendége a Ninja Tune legkifinomultabb stílusú zenésze, a brightoni Bonobo, azaz Simon Green, akit a Tru Thoughts labeltől Mr. Scruff csábított át a pizsamás hip hopperek táborába. Bonobót a zenei szaklapok pongyola módon, csak mint a downtempo, és a trip hop megújítójaként emlegetik, ám Simon gondosan kimunkált hangzásvilága túlmutat a zenei skatulyákon. A számos hangszeren játszó Bonobót hasonlították már a Lemon Jelly-hez, de a legfrappánsabb talán a "mintha Amon Tobin fölött kisütött volna a nap" megjegyzés volt. Hogy milyen is egy Bonobo dj-szett? Hangulatát régi és új lemezek, hip hop és funk finomságos elegye alkotja, a Ninja Tune és Tru Thoughts termések fölényével.

Hypnosis szervezésben kap üvegtábla rezgető hangulatot a Panoráma-terem, melyben Force Mass Motion zenél főidőben, akinek előző hazai szereplése igazán lehengerlőre sikeredett. A korai évek acid house és trance termése után ma leginkább breakbeat és prog-tech house hangulatú zenék kerülnek ki a keze alól. Dylan Rhymes-szal 2002-től ügyködik együtt: Hold Back és Vanquish felvételeik komoly visszhangot keltettek az egész breaks közösségben, nagyban segítve a később techfunk néven hírhedetté vált hangzás felszínre törését. Silencer álnéven 2003 derekán Signals címmel csúcsra vittek egy egész szerzői albumot, azóta Mike inkább szóló munkáira koncentrál. Stílusa továbbra is egyszerre organikus és technoid, mindez energikus, gördülékeny breaks ritmikára helyezve.