Digitális felhőbe száll a zenepiac

Zene

A Nagy-Britanniában, Írországban és az Egyesült Államokban tavaly decembertől elérhető fizetős szolgáltatás szinte alig különbözik a jól ismert netes "rádióktól" (Spotify, Pandora, Last.fm). A Music Unlimited oldalán a felhasználók mintegy 6 millió számból állíthatják össze azokat a válogatásokat, amelyeket számítógépeken vagy netezésre alkalmas szórakoztatóelektronikai berendezéseken hallgathatnak.

A felhőalapú (cloud computing), avagy az internetes szervereken, a "felhőben" tárolt zenék segíthetik a termékek népszerűsítését, alternatívái lehetnek az Apple iTunes áruházának, és a letöltés nélküli tartalmak még a kalózkodás elleni küzdelmet is segíthetik. Az autóipar például potenciális felvevőpiaca lehet a hálózati zenei szolgáltatásoknak, miután a Ford bejelentette, hogy új járműveiben elérhetővé teszi a Pandora internetes rádiót.

Szakemberek szerint a háromnapos rendezvényen a felhőalapú szolgáltatások azért kapnak kitüntetett szerepet, mert a rajongók egyre inkább a zenékhez való hozzáférésre és nem ezeknek a birtoklására törekszenek.