Első nemzetközi SZINfoltok

Zene

A Szegedi Ifjúsági Napok nemcsak a legnagyobb hagyományokkal rendelkező hazai fesztivál, de 2003-as "újraéledése" óta már megkerülhetetlen esemény napjaink fesztiválkínálatában is. Az egyre bővülő nemzetközi kínálat mellett a hazai zenei élet legismertebb képviselőinek koncertjei, a SZIN zenei tehetségkutató verseny legjobbjai valamint filmvetítések, közönségtalálkozók, sportprogramok szórakoztatják publikumot.

Az idei évben számos nemzetközi sztár SZINesíti a rendezvényt, akik közül már biztosra visszajelzett a Dj legenda Adam Freeland, és a tradicionális arab zenét, a klasszikus indiait, a polinéz, ázsiai, afrikai ritmusokat erőteljes hatású tört ütemekkel megfejelő Transglobal Underground.

Adam Freeland eredetileg house DJ-ként kezdte pályafutását, kevert amit csak bírt, electro-t, hip hopot, deep house-t. Ezt mára kissé átalakította, mondhatni kikristályosította: három lemezjátszón nyomja, plusz bevet samplert is.
Adam DJ karrierje '92 körül indult, de az első négy év nem volt átütőnek mondható. Aztán '96-os debütálása, a dupla, 32 számos mixlemez, a Costal Breaks végre bejött - mind a közönség, mind a kritika éltette, az általános vélemény szerint "nagy a srác talentuma". Ettől datálható a nemzetközi elismerés is. Az akkori top DJ-k (pl. Carl Cox, Sasha, Digweed, Andy Weatherall, Chemical Bros.) is a következő sztárként emlegették.

'97-ben két barátjával, Rennie Pilgrimmel és Tayoval létrehozta a Friction Night-ot a Bar Rumbában, London szívében a Sohoban. A sikert folyamatos hosszú sorokban araszoló bejutni vágyókban kell elképzelni. A következő nagy dobás a Kevin Beberrel alkotott project, a Tsunami One Maxi Single-je volt, a szám mondhatni legendás lett, ezt gyorsan követték is a remixfelkérések, olyan nagyágyúktól, mint a The Orb, DeeJay PunkRoc, a The Headrillaz és Junior Boys Own.
'98-at Adam egy ausztrál túrnéval nyitotta DJ Krush, a Pressure Drop, és Jose Padilla társaságában. Erről hazatérve kiadta a "Costal Breaks 2"-t a Cafe Del Mar sorozatot is jegyző React Recordsnál. A méltatások nem is maradtak el, több DJ magazin a hónap albumaként fogadta. A média gyorsan rá is aggatta a "Nu Skool Breaks király" címkét, amit egyébként Adam talált ki Rennie barátjával.

Amikor a kilencvenes évek elején az elektronikus zene forradalma kibontakozott, gyorsan utat tört magának más stílusok keretei között is, a metáltól a dzsesszig. A szintén ezekben az időkben népszerűvé váló világzene és az elektronikus hangzások fúzióját a Trans-Global Underground valósította meg olyan sikerrel, hogy lemezeik úttörő hatása mellett egyúttal klasszikussá is váltak, ma már senki nem kerülheti meg őket, aki össze akarja hozni ezt a két stílust.
A Transglobal zenei stílusa tagjainak sokszínű zenei ízlésén és változatos kulturális hátterén alapszik. Ezt tükrözi több mint 10 éve megjelent debütáló albumuk címe is: Dream of 100 Nations. Ezt követte az International Times, majd 1995-ben az Interplanetary Meltdown. színpompás élő fellépéseivel, amelynek kellékei közé tartoztak a látványos színpadi kosztümök, a hastáncosok, és egy nepáli templomi őrség is.

A Tisza parti város Újszegedi Partfürdőjén idén augusztus 23-24-25-26-án várják a Szegedi Ifjúsági Napok látogatóit.