Fesztiválok Európában: kettészakadt a mezőny

Zene

Elsősorban a kelet-európai fesztiválok helyzete lett nehezebb, a gazdasági válságtól jobban sújtott országokban a szponzorok kihátrálása és a jegyeladások megcsappanása is gondot okoz. A brit Glastonbury, vagy a spanyol Benicassim már hónapokkal ezelőtt eladott minden belépőt, a dán Roskilde, a lengyel Open'er, vagy a bukaresti B'estfest szervezői azonban jelentősen romló adatokról számoltak be, és várhatóan a Sziget Fesztivál sem tudja kivonni magát a gazdasági válság hatásai alól.
 
A fesztiválok szervezői kénytelenek beletörődni abba, hogy az idei eseményt legjobb esetben is nullszaldóval tudják le, és a gazdasági helyzet javulásában bízva jövőre, vagy az azt követő években teszik profitábilissá a rendezvényt.
Christof Huber, az 56 tagot számláló Európai Fesztivál Szövetség (Yourope) főtitkára a nehézségek kapcsán elmondta: idén ügyelniük kell a szervezőknek a megfelelő ár-érték arányra. Hiába lenne indokolt a szponzorok visszalépése, vagy a gyengülő valuták miatt a jegyárak növelése, a vásárlóerő jelentős gyengülése erre nem ad lehetőséget, mivel a bevételek nagy részét mindenhol a jegybevételekből fedezik, így a kiadások csökkentésével, vagy más alternatív módszerekkel kell túlélni az átmeneti nehézségeket.