Flamenco futurisztikus

Zene

A '80-as évek elején, Londonban alakult Von Magnet-et - Flore Magnet (színház) és Phil Von (zene) vezetésével - a különböző művészeti ágak összeolvasztásának vágya hívta életre - olvasható az eseménynek helyt adó Jövő háza honlapján. Eleinte az aktív és vibráló londoni klubélet főszereplői voltak (1985-1989), később a brit avantgarde beszippantotta őket, majd Észak-Európa kulturális szcénájának meghatározó előadóivá nőtték ki magukat.

Az 1987-es mitikus albumukon, az "El Sexo Sur-realista"-n (amelynek producere Ken Thomas, aki többek között a Test Department és Björk zenekarának, a Sugarcube-nak is producere volt) alakították ki saját, eredeti "electro-flamenco" stílusukat, amelyben a flamenco gitár és tánc, valamint a költészet is megfér a sampler és a számítógép világával. A rennes-i Trans Musicals fesztivál, brüsszeli, hágai és barcelonai fesztiválok meghívása mellett sokféle helyszínen játszanak, adaptálva előadásukat a hely jellegzetességeihez, adottságaihoz. Gyakorta fellépnek éjszakai szórakozóhelyeken, elhagyott templomokban, foglalt házakban, kórházakban, autó- és hajógyárakban, utcafesztiválokon, balettszínházakban és képzőművészeti galériákban.

Az együttes a Barcelonában, Rennes-ben, Amszterdamban vagy Párizsban született darabjaikban a helyi előadóművészekkel, táncosokkal, képzőművészekkel, zenészekkel, szobrászokkal dolgozik együtt, így joggal nevezik őket az európai kultúra "Cybergypsy pionnerjá"-nak.

Tizedik albumuk, a "De L'Amaint", 2004-ben jelent meg. Nagyrészt ennek darabjait mutatják be a Millenáris Fogadóban. A "magnetikus csapat" ismét visszatér eredeti lételeméhez, vagyis a flamenco ihletét vegyíti a futurisztikus "electromantikával".