Hidegháborús kütyüket szólaltat meg a Franz Ferdinand

Zene

Az utóbbi évek egyik legszellemesebb és legegyénibb gitárpopját prezentáló Franz Ferdinand harmadik nagylemezéről már többször hallottuk nyilatkozni az Alex Kapranos vezette kvartett tagjait, amiből egy dolgot leszűrtünk: az első két koronghoz képest valami homlokegyenest mással készülnek a fiúk. Hol sokkal nyersebb, rázósabb dalokról tesznek említést, hol pedig olyanokat mondanak, hogy igazán vad albumot várhatunk. Legutóbb olyan mondatokat kaptunk el tőlük, hogy "mocskos poplemezt" készítenek. A Daily Record tavaly novemberben fülön csípte az énekest és kiszedett belőle több információt.

Paul Thomson dobos Kapranos megszólalása előtt egy nappal ugyan már elárulta az NME-nek, hogy a harmadik nagylemezen abszolút főszerephez jut a szintetizátor, de azt csak az énekestől tudjuk, hogy egy olyan kuriózumnak számító hangszerhez is hozzájutottak, mint egy orosz (szovjet) szinti, a Polyvox, ami annyira bizarrul szólt, hogy mindenképpen fel kellett használniuk. "A hangszerbe a hidegháborúban fölöslegessé vált mindenféle kütyüt, pótalkatrészt beépítettek, mert fogalmuk sem volt, hogyan néz ki egy valódi szintetizátor" - nyilatkozta az apai ágon görög származású frontember.

Azt már a Billboard-nak adott pár nappal ezelőtti nyilatkozatból tudjuk, hogy a négytagú banda eredetileg egy londoni stúdióban akart dolgozni, végül egy kicsi "glasgow-i lyukban" kötöttek ki. "Ez így nem túl logikus, mert milliókat kellene költenünk, profi körülmények között. Azonban a logika nem érvényesül, ha az ember zenét készít" - adta meg a lemezkészítés sine qua non-ját Kapranos, hozzátéve, hogy a nyáron megjelenő harmadik korongtól nem lesz ember a fölkerekén, aki ne perdülne táncra. "Mocskos pop" - jellemezte az album hangzásvilágát az interjúban.