John Lennon emlékét tartja életben az elátkozott autóreklám

Zene

A legendás zenész nemrégiben egy Citroën-reklámban tűnt fel: a készítők egy archív Lennon-felvételt kölcsönöztek egy évtizedekkel ezelőtti televíziós nyilatkozatból, és alávágtak egy hangsávot, amelyet egy színésszel mondattak fel. Az interjúrészletben Lennon arról beszél, hogy az igazi rock'n'roll nem az, amikor a hatvanas évek zenéjét hasznosítja újra valaki, hanem amikor saját maga talál ki valamit - ennek megfelelően a Citroën "anti-retro" szlogennel népszerűsíti egy új modelljét.

A reklámot ellenzők a "pénzéhes" Yoko Onót kritizálják, mert szerintük Lennon özvegyének nem lett volna szabad hozzájárulnia a felvétel felhasználásához, mivel Lennon sem adta volna a nevét ilyesmihez.

A Facebookon tömörülő rajongók a reklámban szereplő márka bojkottjára szólítottak fel, John Lennon fia, Sean azonban kiállt a reklám elkészítése mellett, mert úgy véli, abból nemcsak az autógyár profitált:

"A reklám egyáltalán nem a pénz miatt készült el. Ha csak a reklámot nézzük, akkor érthető, hogy az emberek dühösek. Édesanyám célja azonban az volt, hogy apu emlékét megtartsa a köztudatban. A reklám és az üzenet a fiataloknak szól, s a TV-nél nincs hatékonyabb eszköz arra, hogy apámat megtartsuk a világ emlékezetében" - kommentálta a reklámot Sean Lennon.