KÍNOS

Zene

Előadások: november 2., 3., 20 óra, MU Színház

"A darab szereplői önmaguk ikonalakjai. (...) Átlagemberek, akik itt élnek körülöttem ebben a nagyvárosban, amely lehet, hogy csak az én gondolataimban létezik? " (Gergye Krisztián)

Gergye Krisztián darabjában súlyos kérdéseket feszeget. A nyelv azonban, amelyen ezekre a súlyos kérdésekre megadja a válaszokat, olyan könnyed és finom, hogy bár megmutatja a nekünk, nézőknek a világ sötét oldalát, ezt olyan tehetséggel, energiával és erővel teszi, hogy a nézőben egy szemernyi kétség sem marad a felől, hogy érdemes élni.

És érdemes megnézni Gergye Krisztián összes jövőbeni alkotását is?

Koreográfia / rendezés:

GERGYE KRISZTIÁN

Táncosok:

DUDA ÉVA

GRESÓ NIKOLETTA

KOLOZSI VIKTÓRIA

KULCSÁR VAJDA ENIKŐ

MIRIAM FRIEDRICH

SZENCZI FRUZSINA

VARJÚ LÍVIA

GERGYE KRISZTIÁN

SZÁSZ DÁNIEL

ZAMBRZYCKI ÁDÁM

További szereplők:

ÁGENS ? A Transzvesztita

TÁRNOK MARIANNA ? A Díva

NÉGYESI MÓNI

Koreográfus asszisztens:

MIRIAM FRIEDRICH

Produkciós asszisztens:

FEHÉRVÁRI ATTILA

Zene: Montázs

Videó: Szabó Péter

Zenei szerkesztés / Hang: Boudny Ferenc

Fény: Payer Ferenc / GK

Díszlet: 4SI&GK / BARTOS András

Jelmez: Béres Móni / O BOY

Smink, haj: Borsányi László ? Bozsó és Károlyi Balázs

Támogatók:

NKÖM / NKA / Fővárosi Közgyűlés Kulturális Bizottsága Színházi Alap / MŰHELY Alapítvány / Trafó KMH. / MU Színház /

O BOY Férfi Fehérnemű Üzlet (Bp. Teréz krt. 35.) /

Mi van a túlzott végletbe billenéskor? Meddig van visszaút lehetőség? Mi van, ha addig feszítjük a húrt, hogy lezuhanunk?

A térbe bezuhanó szereplők végletes karaktereket jelenítenek meg, a mai korban legfontosabbnak tartott problémák alakjaiként (szex, drog, AIDS, betegségek, társadalom kontra egyén, kisebbségi problémák, előítéletek, pozitív és negatív diszkrimináció? stb).

Az előadásban szólók, duók, triók egymásba folyva, a boldogságkeresés extrém formáin keresztül belekényszerítik a szereplőket a másik véglettel való azonosulásba, addig fokozva a feszültséget, amíg az ember már kilépni, vagy végképp megnyílni vágyik.

Meddig vagyunk emberi-, és mikortól vagyunk ösztönlények?

Miből ered a lelkiismeret-furdalás, és meddig támad fel újra és újra?

Mitől válik szentté a mocsok, és mitől ragad és marad a bőrödön?

Meddig játszhatsz kettős életet, és mikor tapadsz bele teljesen, amikor már nincs visszalépés?

Mikor vonz pusztán a test, és mikor öleli egymást szellem és ösztön?