Mélyponton az amerikai lemezeladások

Zene

A Nielsen SoundScan nevű cég 1991 óta készít statisztikákat az amerikai lemezeladásokról, és azóta tavaly fordult elő első ízben, hogy az év legtöbb példányban eladott lemezéből kevesebb mint 3 millió darab kelt el. A 2008-as év slágerlemeze Lil Wayne nevéhez fűződik, a rapper Tha Carter III című korongja 2,88 millió példányban fogyott. A második helyen a Coldplay aktuális albuma (Viva La Vida or Death and All His Friends, 2,15 millió), a harmadikon Taylor Swift idei lemeze (Big Machine, 2,11 millió) végzett, az első tízben található még Kid Rock, az AC/DC, a Metallica, és Beyoncé 2008-as anyaga is. 
 
2008-ban összesen 428,4 millió albumot adtak el az Egyesült Államokban, ez közel 15 százalékkal kevesebb, mint a 2007-ben értékesített 500,5 millió korong. Az összes eladott lemez 15,4 százalékát letölthető formátumban értékesítették, ez az arány másfélszerese a 2007-es 10 százaléknak. 
 
Érdekesség, hogy a statisztikai mérés 1991-es elindítása óta nem adtak el annyi vinyl lemezt egy évben, mint tavaly: majdnem 1,9 millió mikrobarázdás korong talált gazdára, a legtöbbet a Radiohead In Rainbows albumából adták el - összesen 26 ezret. 
 
A digitális zeneszámvásárlás tovább népszerűsödött, 2008-ban több, mint egymilliárd dalt vásároltak meg letölthető formátumban (ez 26,7 százalékos növekedés 2007-hez képest), a legtöbbször Leona Lewis Bleeding Love című daláért fizettek, összesen 3,37 millió alkalommal.