|
(MTI) - A Nielsen piackutató cég felmérése szerint az amerikaiak többsége - 48 százaléka - még mindig a rádión keresztül fedezi fel az új zeneszámokat és csupán 7 százalékuk használja ugyanerre a célra a YouTube-ot. Miután az interneten is rátaláltak legújabb kedvencükre, a tinédzserek 64 százaléka viszont már a népszerű videómegosztó portálon hallgatja unalomig a friss zeneszámokat.
A rádió, amelynek halálát már 1979-ben megénekelte a The Buggles együttes a Video Killed the Radio Star című számában, továbbra is meghatározó szereplője a zeneiparnak. A mostani felmérés szerint az amerikai kamaszok 56 százaléka még mindig hallgat zenét a rádión, 53 százalékuk az Apple cég iTunes médialejátszóján is válogat kedvenceiből, és 50 százalékuk a CD-formátumtól sem riad vissza.
A közösségi oldalak és a blogok térhódítása ellenére a felmérésben megkérdezett háromezer amerikai 54 százaléka állította, hogy nagyobb valószínűséggel vásárol zenei anyagot egy barátja ajánlására, mint egy zenével foglalkozó chatszoba vagy blog tanácsára.
A jelentés szerint a kamaszok mindössze 36 százaléka vásárolt kézbe vehető CD-t az elmúlt évben, míg 51 százalékuk digitális formában szerezte be kedvenc zenéit. Az eredmények jól tükrözik azt a háromszázalékos lemezeladási visszaesést és azt a hatszázalékos digitális zeneeladási emelkedését, amelyet az év első hat hónapjában élt meg az amerikai zeneipar.