Minél többen veszik, annál olcsóbb Cliff Richard új lemeze

Zene

Amióta a Radiohead forradalmat csinált In Rainbows című albumával, azóta egyre több a csatlakozó, aki megmássza a barikádot, hogy jól irányzott lövéssel még egy sebet ejtsen "a lemezipar testén". Figyelmes olvasóink álmukból felébresztve is tudnák sorolni a szóban forgó zenészeket (foglalkoztunk már az Oasisszel, Jamiroquai-al, Trent Reznorral és az általa támogatott Saul Williamsszel), de az feltehetően még nekik is meglepetést okozhat, hogy egy örökifjú zenész is csatlakozott a népes sereghez.

A britek elsőszámú kedvencéről, Cliff Richardról van szó, aki újfajta stratégiával örvendeztette meg népes rajongótáborát és a Radiohead lépése óta mindenféle zeneipari változásra azonnal reagáló marketingszakembereket. A 2008-ban zenei karrierjének ötvenedik évfordulóját ünneplő, jelenleg a hetvennyolcadik (!) albumánál tartó énekes-dalszerző azt ígéri minden zeneszeretőnek, hogy ha november 12-ig letölti új válogatáskorongját, a Love?The Albumot, igen jutányos áron kaphatja meg az anyagot. Ehhez már csak az kell, hogy minél többen keressék fel a www.lovecliffrichard.com-ot és kattintsanak a pre-order gombra. Ugyanis minden egyes megrendelés mínusz egy pennyt jelent a 7,99 fontos árból.

Richard nem adja ingyen az új nagylemezt, a legalacsonyabb összeg, ameddig lemehetnek a rajongók, 3,99 font. Szakértők hangsúlyozzák, hogy a veterán muzsikus döntése ugyan nem olyan bátor lépés, mint a Radioheadé, de azonnal hozzáteszik, hogy ezzel legalább nem értéktelenedik el teljesen az 1958 óta a popzene élvonalába tartozó zenész munkássága.

A Guardiannak nyilatkozó Steve Davis szerint a hatvanhét éves Richard új eladási stratégiájával internetezésre is bátoríthatja rajongóit, akik - az EMI vezető elmondása alapján - korábban nem igazán használták ki a világhálóban rejlő lehetőségeket.