Natacha Atlas zenei és földrajzi értelemben is igazi vándor. Az angol-egyiptomi származású énekesnő több mint egy évtizedet töltött az elektronikus zene és az észak-afrikai, arab zenék ötvözésével, kapcsolódási pontok után kutatva látszólag homlokegyenest eltérő műfajok között, új hangzásvilágokat tárva fel, együtt dolgozva mindeközben a világ különböző tájairól származó muzsikusokkal. Életműve a multikulturalizmus diadala, s egyszersmind az arab kultúra befogadókészségének, gazdagságának testamentuma.
Az énekesnő tavaly jelentette meg Ana Hina című új albumát, amelyen az 1950-es, 1960-as évek arab zenei világához és eszményeihez nyúl vissza. A 12 számot tartalmazó, a szaksajtó által lelkesen ünnepelt korong a múltba pillantva alkot képet a jövőről, felvonultatva a ma élő legnagyobb klasszikus és tradicionális muzsikusokat.
Atlas eddigi karrierje során a legkülönfélébb zenészekkel dolgozott együtt, egyebek mellett Sinead O'Connorral, Sarah Brightmannel, az avantgárd kortárs komolyzenei szerző Jocelyn Pookkal, a termékeny indiai származású brit látnok Nitin Sawhney-val, és a multiinstrumentalista Harvey Brough-gal, aki az Ana Hina zenei rendezője is.