A Nouvelle Vague hajóra száll

Zene

Bár a nosztalgia mindig valami gyanús dolog, amiből nem biztos, hogy jó sül ki, a Nouvelle Vague puszta léte alapjaiban cáfolja ezt a tételt. Mert ez a nagyszerű énekesnőkkel kiegészülő francia duó, Marc Collin és Olivier Libaux kettőse úgy nosztalgikus, hogy egyetlen pillanatig sem ciki, és úgy tölti meg újra élettel a hetvenes-nyolcvanas évek punkját és újhullámát, hogy még az is átadja magát a varázsnak, aki egyébként zsigerből rühelli a nosztalgiát, a punkot, a bossa novát vagy a feldolgozásokat.

 
A nagy ötlet 2002-2003 környékén szállta meg Collint és Libaux-t, és nem telt bele egy év és néhány koncert, meg is jelent az első Nouvelle Vague-lemez. A fantasztikusan jól eltalált feldolgozások és a rafinált franciás image azonnal elöprő sikert hoztak a zenekarnak. A második album címét egy Jean-Luc Godard-filmből kölcsönözték (Bande a part - Külön banda), és bár fenyegetett az önismétlés veszélye, a jól felépített album talán még az elsőnél is nagyobb sikert aratott.
 
Collin és Libaux azóta is fáradhatatlanul dolgozik: 2007-ben a kitűnő downtempo-sorozatnak, a Late Night Talesnak hoztak össze egy válogatáslemezt, tavalyelőtt ősszel pedig megjelent a Hollywood - Mon Amour. Ez utóbbi a legnagyobb nyolcvanas évekbeli filmslágereket értelmezi újra a már jól megszokott Nouvelle Vague-stílusban, köztük a Realityt, az Eyes of the Tigert, a When Doves Cryt vagy a Flashdance főcímdalát.
 
És persze időközben megjelent a harmadik Nouvelle Vague sorlemez, amelyen a zenekar emelte a tétet: a lemezre válogatott dalok szerzőinek egy része is szerepel, köztük Martin Gore a Depeche Mode-ból, Ian McCullough az Echo and the Bunnymenből, Terry Hall a Specialsből, és egy szám erejéig Barry Adamson is tiszteletét tette a stúdióban.