Néhány - a programba jól illeszkedő - kivételtől eltekintve most is meghatározó szerephez jut az elektronika és a kísérleti jelleg az V. Édentől Keletre fesztiválon.
Az első nap a bátrabban kísérletezőké, akik az underground kettős természetének jegyeit hordozzák: egyrészt nem bevált receptekre alapoznak - felvállalva a kísérletben rejlő kockázatot- másrészt az ő emészthetőbb, friss ízeikből készítik ügyes szerkesztők később a jövő "mindennapi szakácskönyvét". Az első nap programjának hazai előadóit már nem a reménységek, hanem inkább kortársaik emblematikus figurái közé sorolhatjuk. Ezen a napon a koncertek két helyszínen, a nagyteremben, majd a Trafó Bár Tangóban zajlanak.
A pénteki nap egyik sztárvendége Jason Forrest. Bátran állíthatjuk, hogy ő az, aki a közönség folytonos hergelését és vicces bemondásokat nem nélkülöző, frenetikus fellépéseivel szórakoztatóvá teszi az amúgy nehezen emészthető, a befogadó- és tűrőképességet próbára tevő breakcore zenét. Forrest az általa kitalált kategória, a plundephonics, azaz "lopofónia" magas szintű művelőjeként élvezettel fosztogatja kedvenc kincstárát, majd az összeharácsolt hangmintákból és a hol széttört, hol döngölő ritmusokból színes és szórakoztató kollázsokat állít össze. 2003-as lemezét, a This Needs To Be Your Style-t a digitális ügyekben mérvadó Wire magazin az év 15 legnagyobb dobása közé tette, következő albuma, a The Unrelating Songs of the 1979 Post Disco Crash (Az 1979-es poszt-diszkó összeomlás kíméletlen dalai) pedig elnyerte a kritika és a közönség egyöntetű lelkesedését.
A második nap fellépői szélesebb körben ismertek, mégsem gyakran hallhatjuk őket a mostani felállásban: Balogh Kálmán Magyarországon először lesz hallható új, bolgár virtuózokkal közös formációjával, az évente maximum kétszer koncertező Budbudas gyakorlatilag a fesztivál szülőatyjaként, a Zagarból ismert >DJ Bootsie pedig quartetté bővült zenekarával szerepel.