A Pearl Jam sem kér a kiadókból

Zene

A Pearl Jamnek nemrégiben járt le a 18 évvel ezelőtt megkötött lemezszerződése a Sonyval, és az együttes úgy döntött, hogy nem hosszabbítja meg,  és nem ír alá másik kiadóhoz sem. A hamarosan megjelenő Backspacer című lemez lényegében saját kiadásban, független terjesztők segítségével jut el a rajongókhoz az Egyesült Államokban. A zenekar megállapodott a Target nevű áruházlánccal, valamint egy mobilszolgáltatóval, egy játékcéggel és több kisebb online  indie-forgalmazóval, amelyek egymástól függetlenül terítik majd az albumot.

"Egyelőre alakulóban van a dolog, és miután még újdonság számunkra a független kiadás, nem is próbáljuk egyből megváltani a világot, inkább kisebb lépésekben haladunk. Mindig is azt szerettük volna, ha függetlenek maradhatnánk mindenkitől és szabadon rendelkezhetnénk a saját anyagaink fölött. A lemezkiadás napról napra változik, jelenleg ennél jobb megoldást nem tudtunk találni az amerikai terjesztésre. Akár jó, akár rossz, most már végigvisszük, és meglátjuk, tanulnunk kell-e a hibáinkból a következő alkalommal" - nyilatkozta Kelly Curtis, a zenekar menedzsere.