Rage Against The Machine legyőzte a steril popzenét

Zene

A Rage Against The Machine múlt héten több mint félmillió letöltéssel az első helyen végzett a brit karácsonyi kislemezlistán. A Killing In The Name című szám győzelme egy Facebookon szerveződött kampánynak köszönhető, amelynek célja az volt, hogy az "igazi" zene rajongói megkíséreljék legyőzni az X Factor című televíziós tehetségkutató idei nyertese által készített single-t az eladási listán. A Rage Against The Machine győzelme sokáig esélytelennek tűnt, a zenekar tagjai alig akarták elhinni, hogy 17 évvel kiadása után a Killing In The Name csúcsra jutott Nagy-Britanniában.

"Elmondhatatlanul örülünk, hogy sikerült a kislemezlista élén végeznünk, köszönjük mindenkinek, aki részt vett ebben a kampányban. Fiatalemberek spontán akciójaként indult a kezdeményezés, amelynek célja az volt, hogy megtörjék a steril popzene monopóliumát. Ezeknek a fiataloknak most a lehetetlent  sikerült megvalósítaniuk. Beváltjuk korábbi ígéretünket, 2010-ben összeállunk, és egy ingyenes angliai koncerttel ünnepeljük meg a sikert" - mondta Zack De La Rocha, a RATM frontembere.

A brit fogadóirodák több mint 1 millió fontot buktak a Raga Against The Machine győzelmén (eleinte 150-szeres oddsszal lehetett fogadni a későbbi győztesre), de nem mindenki bánta, hogy így alakult a párbaj.

"Ez volt minden idők legnagyobb karácsonyi sokkja, és bár a bukmékerek több mint 1 millió fontot buktak rajta, legalább a jövőben is érdekes marad a karácsonyi kislemezlista a fogadók számára, az X Factor ugyanis az utóbbi évek egyeduralmával kis híján örökre megölte az ünnepi fogadásokat" - mondta az egyik iroda szóvivője.