Rajongók rendezhettek klipet a Die Fantastischen Viernek

Zene

"Egy ideje jól megfigyelhető az a folyamat, hogy egyre több művész internetes akciókkal próbál meg közelebb kerülni rajongóihoz, és ezeket az ötleteket használják fel arra, hogy nagyobb interaktivitást alakítsanak ki a netes közönséggel. Az előadók többsége ezer szállal szeretné magához 'láncolni' a felhasználókat, úgy, hogy nagyobb teret engednek a döntéseikbe. Erre tökéletes példa a Radiohead lépése. Az internet segítségével ráadásul szinte azonnal lemérhető, hogy az embereknek mennyire tetszik az új dal vagy album" - nyilatkozta a MyVideo szóvivője annak apropóján, hogy a németek egyik kedvenc együttese, a Die Fantastischen Vier szeptemberben versenyt hirdetett.

A Michi Beck, Thomas D, And.Ypsilon, Smudo alkotta kvartett a MyVideo nevű videomegosztó oldalon ajánlotta fel rajongóinak, hogy forgassanak klipet az Ich is ich is ich is ich című dalukhoz. A versenyre több mint háromszázan jelentkeztek az első három hétben.

Az 1986 óta létező banda ezek közül választotta ki a legjobb húsz videót. Az október végén zárult pályázatot végül egy svájci rajongó nyerte meg, ezzel kiérdemelve a több mint negyvenezer eurót. A klipet már játssza a ProSieben német televízió és a MyVideón is megtekinthető.