A rapper Jay-Z uralja a Forbes hip-hop cash kings listáját

Zene

A Forbes csütörtökön azt mondta, hogy Jay-Z, polgári nevén Shawn Carter, 34 millió dollárt gereblyézett össze 2006-ban, abban az évben, amikor "Kingdom Come" albumával visszatért a zene világába.

De Beyonce barátja mindezt nem ezzel kereste, bevétele sokkal inkább abból származott, hogy a new-yorki székhelyű Def Jam lemezkiadó főnöke, egy sportbár franchise tulajdonosa és a forgatmányozási megállapodások tulajdonosa a Budweiserrel, Hewlett-Packard-dal és a General Motors-val - mondta a Forbes.

A 36 éves Jay-Z márciusban eladta Rockawear divatmárkáját 204 millióért - amiért ugyancsak kijár neki a top helyezés a zenevilág 2007-es bevétellistáján.

A Forbes második helyezettje a rapper 50 Cent, másnéven Curtis Jackson. Ő 32 milliót keresett a zenéjével és az üzleteivel, melyek között lemez címke, videó játékok és könyvek szerepelnek - állítja a kutatás.

Diddy - valódi nevén Sean Combs - a harmadik. Övé a Sean John ruhamárka és egy parfüm is, melyet leigazolt az Estee Lauder. Mindemellett MTV televíziós producer is. Timbaland, született Timothy Mosley, $21 milliós bevételével a negyedik a Mosley Music Gropa-val való együttműködés és működtetés révén.

Dr. Dre (Andre Young), az ötödik helyet kaparintotta meg 20 millió dolláros bevétellel, amit azért kapott, mert az Aftremath Entertainment-et működteti. Őt követi Eminem $18 millióval, majd jön Snoop Dogg, aki a hetedik. Neki idén csak 17 millió dollár jutott.

A Forbes társszerkesztője Lea Goldman elmondta, hogy a hip-hop sztárok a keresztreklámozás és a márkanév mesterei. "Rájöttek, hogy az élet nem csak az albumok eladásáról szól, hanem egy életstílus árulásáról is. Ezért a keresetüket befektették a médiabirodalomba, amibe beletartozik a saját lemezkiadó, ruházat, éttermek és bárok."