Új digitális lemezformátumot készítenek a multikiadók

Zene

 

Az Apple korábbi bejelentése arról szólt, hogy Cocktail névre keresztelt "digitális albumot" fejleszt, amely hasonlóan a CD- és vinyl formátumhoz, vizuális élményt is nyújt a megvásárlójának, ezzel a régi szép időket hozná vissza a cég, amikor még a csomagolás és az artwork hozzáadott értéket képviselt a lemezeknél - ráadásul még interaktív is lesz.

Erre válaszolt a négy multi kiadó (Sony, Warner, Universal, EMI), amely CMX néven kezdett új formátumú lemezkiadás fejlesztésébe. A készítők egyelőre titkolóznak, ezért nem lehet tudni, hogy pontosan milyen paraméterei lesznek a CMX-nek, csak annyi biztos, hog novemberben kerülhetnek piacra a próbapéldányok, majd ez után derül ki, hogy van-e igény a tömeggyártásra.

"A legfontosabb zeneértékesítési mód továbbra is a CD-eladás lesz, ennek ellenére a zeneipar számára fontos, hogy elkészítse az albumformátum digitális verziót is" - fogalmazott nemrég a brit zeneipari szervezet (BPI) szóvivője.