Új kislemez a Beirut-tól

Zene

A tavalyi év egyik legjobb lemezét jegyző, Zach Condon, Heather Trost, Jeremy Barnes alkotta Beirut január 30-án megjelent Lon Gisland című kislemezén szerencsére ott folytatja, ahol 2006 májusában a debütáló koronggal, a The Gulag Orkestar abbahagyta.

A kelet-európai melankóliát, boldog-szomorúságot vegyítő zenekar ?új anyaga? (amely november végén ugyan egy speciális kiadványon már hallható volt) öt számot tartalmaz (Elephant Gun, My Family's Role in the World Revolution, Scenic World, Long Island Sound, Carousels), mindegyik a már első korongon megszokott hangzást hozza, szerencsénkre.

És, hogy milyen zenéről beszélünk: mintha egy egész balkáni, sörszagú cigány rézfúvos banda, akik nem mellesleg The Magnetic Fields, Talking Heads és Neutral Milk Hotel fan-ek is lehetnének, összesereglett volna, hogy szívhez szóló balladákat nyomjon, majd hirtelen induló-szerű nótákra váltson. A Neutral Milk Hotel-ben és a Hawk and a Hacksaw-ban is játszó Barnes, illetve a szintén A Hawk and a Hacksaw-tag Trost megspékeli az egészet egy csipetnyi klezmerrel és mindezt belekeveri a pop-zene üstjébe. Ehhez pedig hozzájön az Albuquerque-be (New Mexico) valósi agytröszt, Condon egészen speciális, "sírós" éneklése. A végeredmény lenyűgöző.