Újabb liquid funk Bibliát "írt" High Contrast

Zene

A Hospital Records adu ásza, a második lemezének megjelenésekor nemcsak a haját megnövesztő, de zeneileg is továbblépő High Contrast alias Lincoln Barrett új korong megjelentetése előtt áll. 2001 nyarán a méltán népszerű Plastic Surgery válogatás második "felvonásában" a What's the Story című számmal feltűnt, napjainkra pedig már a modern tánczenei szcéna elsőszámú csillagává vált walesi srác október 1-jén adja ki harmadik albumát Tough Guys Don't Dance címmel.

A drum and bass liquid (funk) vonalát képviselő huszonnyolc éves Barrett új anyaga a Hospital istálló beszámolója szerint amellett, hogy ismét mágnesként rántja majd a táncparkettre az embert, úgy is működik, mint egy filmzenei anyag, melyhez sosem forgattak képeket. Ezen nincs is mit csodálkozni. A minden egyes szerzeményébe zsáknyi ötletet belegyömöszölő High Contrast a filmezés felől érkezett. Szinte az összes önéletrajz megemlíti, hogy a 2002-es True Colours-szel a liquid kánonát összehozó, két évre rá a High Society-n található zenei költeményekkel ezt tovább gyarapító Barrett nem győzte eleget nézni a Mechanikus narancsot, valamint a Szárnyas fejvadászt és maximumra tekerni a hangerőt, amikor az előbbi produkcióban felcsendül Wendy Carlos muzsikája, az utóbbiban pedig Vangelisre nyaldossák az eget a gyárkéményekből felkapó lángok.

J Majik Arabian Nights című szerzeményének hatására a drum and bass-be fejest ugró, Wales egyik legfelkapottabb lemezboltjában, a Catapultban is megfordult dj új nagylemezéhez több nagynevű segítőt is maga köré gyűjtött. 2004-ben és idén a BBC Jazz Awards legjobb férfi jazz-előadó díját kiérdemlő Ian Shaw az Everything's Different című szerzeményben tűnik fel. A számtalan tánczenei projekt vendégvokalistájaként megismert Diane Charlemagnea korong nyitószámát, az If We Evert énekelhette fel. Rajtuk kívül feltűnik még az óriási tehetségnek tartott J'nay (Forever And A Day, Eternal Optimist) és Jerry Lee Lewis testvére, Linda Gail Lewis is.