Újra a Millenárison az Esbjörn Svensson Trio

Zene

A hazánkban másodszor fellépő Esbjörn Svensson Trio ugyan első látásra egy hagyományos jazztriónak tűnhet, melyben a zongora mögött a banda névadója foglal helyet, míg a nagybőgőt Dan Berglund pengeti, a dobot pedig Magnus Öström üti, de ha beülünk a koncertjükre, különös hangzásnak lehetünk fültanúi. A jazzre időnként jellemző sznobizmust távolról elkerülve Esbjörn Svenssonék sokféle zenei irányzatot egyesítenek szerzeményeikben.

Az 1993-ban kijött When Everyone Has Gone című első korongjukkal ugyan még nem keltettek különösebb feltűnést, de két évvel később, mikor a popzene orientált Superstudio Gul / Diesel Music kiadóhoz szerződtek, már senki sem tudta őket megmenteni a világhírtől. Sorban adtál ki a jobbnál jobb korongokat. '96-ban megjelent a EST plays Monk, egy évre rá már a boltokban volt a Winter in Venice, 1999-ben pedig a From Gagarin's Point of View.

Esbjörn Svenssont 1995-ben és 1996-ban az év jazz-zenészének választották Svédországban, '98-ban elnyerte a legjobb dalszerző díját. A Winter in Venice című nagylemezért pedig megkapták a svéd Grammyt. 2002-ben Marina de Van rendezőnő a Strange Place For Snow című albumukra álmodta meg az öncsonkítás jelenségével foglalkozó Dans ma peau (A bőrömben) című filmjét.

(2007. november 13., 20:00 Millenáris - E.S.T. - Esbjörn Svensson Trió)