A CD-k kora már lejárt, a digitális lemezek évről évre kevesebb példányban fogynak, a zeneeladások egyre nagyobb részét teszik ki a letölthető tartalmak. A Universal azt tervelte ki, hogy megpróbálja fölpörgetni a CD-piacot, és minden általa kiadott lemezhez 10 dollár alatti kiskereskedelmi árat szab meg, vállalva azt, hogy egyes hanghordozókon legfeljebb 25 százalékos profitot realizál.
A cég tervei szerint a lemezeket 6-10 dollár között árulnák a kiskereskedők, és a leárazások miatti jelentős keresletnövekedéssel a mostaninál nagyobb profitot érhet el a cég.
"Úgy gondoljuk, hogy az árazási programunk új életet lehel a fizikai formátumok piacába" - mondta Jim Urie, a Universal elnöke.
A viszonteladók örömmel fogadták a hírt, a zeneipari szereplők azonban egyértelmű nemtetszésüket fejezték ki a kezdeményezés miatt.