A videó klip az egyik legfontosabb promóciós eszköz egy zenekar és dalainak megismertetésére - az Internet korában pedig azok a klipek sem maradtak néző nélkül, amelyek nem fértek be a zenecsatornák szűkre szabott kínálatába.
Az Internet másik nagy előnye, hogy a nézőknek nem kell megvárnia, amíg a szelektor ismét kiválasztja a látni kívánt klipet, itt bármikor, bármit meg lehet nézni.
A klipnézés ezen fajtája olyannyira népszerű lett mára, hogy csak a Yahoo látogatói 300 millió klipet néznek meg havonta, és ez a szolgáltató oldalaknak komoly reklámbevételi forrást is jelent.
A Universal ezt végiggondolva úgy döntött, az Internetes portáloknak ezentúl jogdíjat kell fizetniük a klipek fejében. A Microsofttal már sikerült megállapodnia, és a további nagy szolgáltatókkal, mint a Launch (Yahoo), az AOL és a RealNetworks jelenleg folynak a tárgyalások.
(Visions)