Városi stigmák Kentaurtól

Zene

Kentaurban már 2000 húsvétján megfogalmazódott, hogy azokat a dolgokat, amelyek őt és generációtársait foglalkoztatják, rock dalokban lehet csak jól kifejezni. Ideájának megvalósításához Kovács Ákos zeneszerző zenésztársaiban: a gitáros Madarász Gáborban és a basszusgitáros-billentyűs Háry Péterben, valamint a Mex dobosában, Schvéger Zoltánban találta meg a társakat.

Az elkészült dalok - melyek ízig-vérig mai, kitűnő rockzenék - azokról a problémákról és örömökről, jó és rossz hatásokról szólnak, amelyek a mai húszas- harmincas- korosztályt érik. Igazi nagyvárosi zene ez, nagyvárosi fiatalokról, gondolatokról, helyzetekről. Ezek a gondolatlenyomatok, "urban stigmák" alkotják, teszik egységes egésszé a dalok gondolatiságát.

A zenéhez kapcsolódó - Kentaurtól megszokott - markáns képi- és szövegvilág azokat az ősi szimbólumokat alkalmazza újraértelmezve, amelyek máig meghatározzák korunk európai kultúráját és gondolkodásmódját.

Az album első kislemeze az "Álmatlanság", melyhez egy igen jellegzetes képi világgal rendelkező videóklip is készült.

Kentaur a művészet több területén is érdekelt. 1982-88 a Satöbbi zenekar alapító tagja, majd 1998-ban Kentaur néven Új Világ című szólólemezt készít, amelyet 1989-ben Rókás Lászlóval és Lengyel Péterrel színpadi produkció változatban is előadnak. 1996-ban megjelenik Valaki, az eltűnt városból című nagylemeze, amelynek videoklipjeit írja, rendezi, részben fényképezi és vágja is. 1982-től lemezborítókat, koncertplakátokat, könyvborítókat, színházi plakátokat tervez. 1990-től díszlettervezőként dolgozik neves hazai és külföldi színházakban. Mind prózai, mind zenés színpadi művekben - operákban is- közreműködik itthon és külföldön egyaránt, pl. Szlovákiában, Csehországban, Dániában, Svédországban, New Yorkban, Manilában és Londonban.