A videóban az a leginkább szórakoztató, hogy bár szemléletes módon szerepel egymás mellett az eredeti dalfoszlány és a The Prodigy-minta, mégis marad nekünk a felfedezés öröméből is, mert nem minden lopás azonosítható be könnyen, néha fülelnünk kell. Hol vannak már azok az idők, amikor arról vitatkoztunk, hogy lopta-e a Led Zeppelin a Stairway to Heavent vagy a Beatrice az Azok a boldog szép napokat, amikor egymásnak küldözgette mindenki a találatait.
Eightminutesupsidedown nemcsak egy-két találatot lőtt a pop nagy céllövöldéjében, hanem egy-egy életművet soroz meg sörétes puskával. A The Prodigy producerei hiába állították el a képzeletbeli puskákat, tekertek nagyokat nem egy esetben a mintákon, manapság már nem különösebben nehéz az összehasonlító programokkal lokalizálni az eredeti forrásokat.
A minták egyébként változatosak, olyan előadókból kölcsönözték azokat, mint Kate Bush, Kool & The Gang, Thin Lizzy, Public Enemy. Ehhez képest 2023-ban Liam Howlett azt nyilatkozta az NME-nek, hogy jórészt akkor tud zenét írni, ha koncertezik a zenekar, mert amikor lejön a színpadról, magával viszi a közönség energiáját. Olyankor tiszta az elméje, és könnyebben megy a dalszerzés is. És – tehetjük hozzá – könnyebben megy a lekészített hangmintákhoz hozzátenni ezt-azt.
A Firestarterben „arról szól a dal”, hogy én vagyok a bajkeverő, a punkos felbujtó. Nos, a hangminta kölcsönzése valóban van annyira punkos, mint a tanulj meg három akkordot és alapíts zenekart gesztusa.