A kampányhét középpontjában a bangladesi Rana Plaza gyár összeomlásának évfordulója áll, ahol mintegy ötezer ember dolgozott, és amely számos divatmárkának, fast fashion vállalatnak gyártott ruházatot szörnyű körülmények között. Az épület összeomlása 1100 ember életét követelte, további 2500 megsebesült, ami rávilágított a divatiparban jelen lévő aktuális állapotokra.
Idén, a tragédia nyolcadik évfordulóján a kampányhét a „Rights, Relationships, Revolution”, vagyis „Jogok, kapcsolatok, forradalom” témakörhöz kapcsolódik. Érdekes online programokon vehetnek részt azok, akik szeretnének tájékozódni a témában világviszonylatban, de a magyarországi mozgalom aktivistái is egyedülálló programkínálattal készültek a 2021-es Fashion Revolution Weekre.
A programsorozat nyitánya máris erős: a #WhoMadeMyFabric – MeetUp with experts online konferencián neves divatszakemberek előadásai követhetők nyomon. A témák a textiliparban használt alapanyagok mentén világítanak rá az átláthatóság fontosságára.
Április 20-án, a „Divatosan a környezetért!” kerekasztal-beszélgetésen a 13–18 éves korosztálynak szóló közösségi edukációs program kidolgozásában közreműködő szakmai partnereket ismerhetik meg az érdeklődők. Az oktatási projekt a divatipar környezetre gyakorolt hatását, az etikus foglalkoztatás rendszerét, az internet és a közösségi média jelentőségét tárja fel. A Nemzeti Divat Liga Magyarország Egyesület, a Fashion Revolution Hungary, az OMG Designer Store, valamint magyar dizájnerek közreműködésével létrejött vásár révén közvetlenül lehet támogatni a programot egy-egy tervezői darab megvásárlásával.
Április 21-én érkezik a GreenTalk aktuális epizódja, melyben a textil- és divatipar problémaköreit Burány Verával, a Fashion Revolution Hungary tagjával vizsgálják meg a szervezők.
A „Te vagy a változás!” címmel április 21-én megvalósuló beszélgetés betekintést ad a Fashion Revolution Hungary önkénteseinek tevékenységébe. A résztvevők szeretnék felhívni a figyelmet arra, hogy a jövő generációinak érdekében közösen kell tennünk azért, hogy a divatipar fenntartható, etikus és átlátható legyen, illetve arra, hogy a pozitív változást mindenki elősegítheti a saját döntéseivel és tudatos magatartásával.
A fenntartható ruhatár kialakításáról is beszélgetnek divattervezők április 23-án. A dizájnerek saját tapasztalataikat, kapcsolódási pontjaikat osztják meg az érdeklődőkkel.
A Fashion Revolution aktivistái továbbá arra buzdítanak, hogy tegyük fel a kérdéseket a divatmárkáknak akár közvetlenül, akár az Instagramon használt hashtagek segítségével: #WhoMadeMyClothes, #WhatsInMyClothes, #WhoMadeMyFabric? Hogy milyen egyéb módokon lehetünk „divatforradalmárok”, arról a Fashion Revolution weboldalán, illetve a magyarországi mozgalom Facebook-oldalán lehet tájékozódni.
Fotók: fashionrevolution.org