A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) által szervezett háromnapos eseményen az érdeklődők online és offline kiállításokon és tárlatvezetéseken tekinthetik meg a dizájnszakma izgalmas termékeit, de lesznek kerekasztal-beszélgetések is a magyar dizájnipar aktuális helyzetéről. Az ügynökség a megváltozott gazdasági helyzetben is arra törekszik, hogy megjelenést biztosítson a magyar dizájnmárkáknak.
Az ügynökség harmadik alkalommal vesz részt szakmai partnerként a Budapest Design Weeken. Idén a 360 Design Budapest nevű programsorozattal hívják fel a figyelmet a dizájn mindennapokban betöltött szerepére.
A tárlaton bemutatkozó húsz magyar formatervező nyílt pályázat útján került a válogatásba. Termékeikről digitális, gömbpanorámás felvételek is készülnek, hogy a magyar termékek a nagy földrajzi távolságok ellenére is elérjék a fogyasztókat. Az online kiállításban négy régiós tervező munkáit is megtekinthetik az érdeklődők.
A MDDÜ programjával támogatni akarja a magyar márkák stabilitásának megőrzését és egyúttal elősegíti az értékesítési folyamatokat is.
A kiállítás mellett más eseményekkel is részt vesz az ügynökség a dizájnhéten. A HFDA Academy: design DIALOG nevű programsorozat két vidéki és egy regionális epizóddal jelentkezik. Győrben Formába öntött szakértelem - Ahogy a győri designipari szakemberek látják című kerekasztal-beszélgetés várja az érdeklődőket. Veszprémben pedig a település dizájnipari lehetőségeinek kérdéseire keresik a választ a szakemberek az Út a gyártókapacitástól a saját designkultúráig - Merre halad a veszprémi bútoripar címmel tartandó podcastban. Mind ezek mellett rendhagyó regionális beszélgetés is lesz a V4-es országok formatervezőivel, a körforgásos modell témájában. A szakmai eszmecserék mellett, a látogatók a helyszínen betekintést nyerhetnek a dizájn jelenébe és múltjába a helyszínen látható dizájntörténeti kiállításon, illetve tárlatvezetéseken.
Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője azt mondta, hogy a 360 Design Budapest programsorozattal szeretnék közelebb hozni az emberekhez a magyar formatervezés világát, segíteni a dizájn megértését, ezáltal pedig hozzájárulhatnak egy tudatosabb fogyasztói réteg kialakulásához. Céljuk, hogy intenzív láthatóságot nyújtsanak a magyar és régiós dizájnerek számára. „Büszkék vagyunk arra, hogy sikerült régiós jelleget kölcsönöznünk az eseménynek, melynek köszönhetően egy lépéssel ismét közelebb kerülünk ahhoz, hogy egy nap Magyarország legyen a régió designipari központja” – hangoztatta.
Az esemény szigorú egészségügyi óvintézkedések mellett valósul meg. A részvétel regisztrációhoz kötött, a csoportosulások elkerülése érdekében a rendezvény óránként 50 érdeklődőt tud fogadni.
Nyitókép forrása: Magyar Divat és Design Ügynökség