Az új közlekedéstörténeti kiállítás kiemelt figyelmet szentel a BKV immár több mint fél évszázados történetének.
Elsőként a BKV múltját, korszakait, főbb járműtípusait, közlekedéstörténeti eseményeit ismertető kiállításrész készült el. A főváros arculatát a hetvenes-nyolcvanas években meghatározó BKV-s Ikarusokon, Ganz-villamosokon kívül olyan különleges közlekedési eszközök múltjába is bepillantást engednek, mint a 150 éves sikló és az 50 éves libegő.
A szintén 50 éves budapesti metróközlekedésről sem feledkeztek meg: az új tárlat az utas-tájékoztatás vagy éppen a jegyértékesítés kalauzoktól jegyértékesítő automatákig tartó történetét is feleleveníti.
Az 1914-ben épített, egykori BHÉV-kocsiszín ma már műemléki épület. Az itt létrehozott múzeum, amely öt kiállítóteremmel, bemutatócsarnokkal, szabadtéri kiállító területtel várja a közlekedés iránt érdeklődőket, jövőre lesz 30 éves. Az új kiállítás képi világát és információgazdagságát továbbra is kiegészítik majd a nosztalgiát ébresztő századfordulós, békebeli villamosok és egyéb patinás közlekedési eszközök.
Az országos gyűjtőkörű muzeális gyűjtemény udvari, szabadtéri sínein megtalálhatóak többek között a BHÉV egykori járművei is, vagy éppen más, olyan unikumnak számító ipartörténeti emlék, mint a Ganz-Hunslet metrószerelvény motorkocsijának prototípusa, a pécsi pótkocsiból épített sínhálózatmérő, vagy a Mukiból épített síncsiszoló.
A múzeum egyébként is szezonálisan, április 1-től október 31-ig tart nyitva, amely most a járványügyi korlátozások miatt változhat.
Nyitókép forrása: bkv.hu