Az alkotók 2019-ben a következő kérdéseket járták körül: miféle anyag a művészet anyaga? Kiindulópontot jelent-e vagy szükséges hordozót?
Andrási Gábor művészettörténész negyedszázada „érzéki konceptualizmusként” írta le azt a magyar művészetre is jellemző jelenséget, mely szerint a munkák konceptuális voltának megmaradása mellett ismét fontossá vált azok megvalósulása, a materializált műtárgyhoz való visszatérés. Sőt napjainkban mintha még fontosabbá válna a műalkotások anyagi volta.
A digitális generáció számára rendkívül izgalmas jelenségről van szó. Újra előtérbe kerültek az analóg/manuális eszközök, amelyek csupán pár évtizede tűntek el a történelem süllyesztőgödrében. De vajon a kortárs művészek digitális nemzedékének megváltozott-e a viszonya az újra felfedezett analóghoz és matériához? Vagy azok, akik megélték a digitális váltást, hasonlóan viszonyulnak ahhoz, mint az azelőtti korok képviselői?
A DNM2019 tagjai Balázs Nikolett, Berhidi Mária, Bögös Loránd, Dobokay Máté, Gallai Judit, Gerber Pál, Martin Henrik, Richter Sára, Szentirmai Tamás, Szirtes János, Tasnádi József és Vági János, a művészeti vezető Horányi Attila, Csontó Lajos és Süli-Zakar Szabolcs.
A kiállítás 2020. február 2-ig látogatható.